De PvdA in Hardinxveld-Giessendam staat voor een sociaal en rechtvaardig beleid, met in ieder geval voldoende sociale voorzieningen, voor mensen die deze ook echt nodig hebben.

PvdA wil volksraadpleging over toekomst gemeente

4 maart 2014

De Partij van de Arbeid in Hardinxveld-Giessendam wil een volksraadpleging over de bestuurlijke toekomst van de gemeente. De gemeente staat voor de grootste veranderingen sinds haar bestaan. De toekomst van de zorg, de woningmarkt en de leefbaarheid in ons dorp staan op het spel. De PvdA wil op zo'n belangrijk moment de stem van de mensen de doorslag laten geven via een referendum.

Dat wil zeggen niet over de rug van onze inwoners heen beslissen of we aanschuiven bij de Drechtsteden of Gorinchem en Giessenlanden. Voordat zo’n verregaande stap wordt gezet, wil de PvdA namelijk eerst weten wat de mening van de bevolking is. Juist omdat er in de periode die voor ons ligt veel meer vanaf hangt dan ooit tevoren.

De PvdA wil de volksraadpleging koppelen aan de verkiezingen voor het Europees Parlement op 22 mei. Dit geeft onze inwoners de tijd zich te informeren en de stembureaus zijn dan al ingericht. Het referendum tegelijkertijd organiseren met de verkiezingen van 19 maart is te kort dag.

Samen met de andere politieke partijen wordt de komende weken bekeken hoe het proces over de toekomst van de gemeente verder wordt ingericht. Het betrekken van inwoners is daar een belangrijk onderdeel van. De PvdA zet daarbij in op een referendum en zal daarover het gesprek aangaan.